• Banner_01.jpg
  • Banner_12.jpg
  • Banner_13.jpg

Vertrouwenspersoon:

Binnen scouting Petrus Donders vinden wij het enorm belangrijk dat niet alleen onze jeugdleden maar óók onze vrijwilligers zich ten alle tijden veilig moeten voelen en zichzelf mogen/ kunnen zijn.

Vanuit Scouting Nederland is de functie van vertrouwenspersoon met name gericht op het bespreekbaar maken en tegengaan van ongewenst en seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Binnen onze vereniging beschikken wij daarom ook over een vertrouwenspersoon.

Jeroen Sterk

Mail. vertrouwenspersoon@scoutingpetrusdonders.nl

Jeroen is zeker geen onbekende op scoutinggebied. Na zijn vele jaren als jeugdlid bij onze vereniging werd hij staflid bij de toenmalige speltak De Dondervogels. Daarna heeft Jeroen een actieve rol gespeeld tijdens de verhuizing in 2021 en heeft hij de afgelopen jaren op veel vlakken projectmatig ondersteund.

Mochten er casussen spelen die iemand in vertrouwen (dus ook buiten het bestuur) wil bespreken, kan er altijd contact met Jeroen worden opgenomen en wordt op korte termijn een afspraak gepland. Wanneer nodig kan onze vertrouwenspersoon ook verder ondersteunen of een adviserende rol aannemen.